2012 m. Vilniaus miesto nakvynės namų veiklos ataskaita

2012 m. Vilniaus miesto nakvynės namų veiklos ataskaita

Biudžetinės įstaigos Vilniaus miesto nakvynės namų (toliau – Nakvynės namai) misija – teikti bendrąsias, trumpalaikės socialinės globos bei laikino apnakvindinimo paslaugas  rizikos grupės asmenims, siekiant teigiamų pokyčių asmens gyvenime, grąžinti gebėjimą pasirūpinti savimi bei integruoti į visuomenę.

Nakvynės namų vizija – būti modernia bendradarbiaujančia įstaiga, teikti  kokybiškas socialines paslaugas Vilniaus miesto gyventojams ir efektyviai vykdyti jai deleguotas socialinės paramos funkcijas.

TVIRTINU

                                                                             Vilniaus miesto savivaldybės socialinių

reikalų ir sveikatos departamento

Socialinės paramos skyriaus

vedėja Vilma Šilalienė

2013 m.                       d.

 

BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS VILNIAUS MIESTO NAKVYNĖS NAMŲ

2012 M.

VEIKLOS ATASKAITA

I.                   ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLAS IR FUNKCIJOS

Biudžetinės įstaigos Vilniaus miesto nakvynės namų (toliau – Nakvynės namai) misija – teikti bendrąsias, trumpalaikės socialinės globos bei laikino apnakvindinimo paslaugas  rizikos grupės asmenims, siekiant teigiamų pokyčių asmens gyvenime, grąžinti gebėjimą pasirūpinti savimi bei integruoti į visuomenę.

Nakvynės namų vizija – būti modernia bendradarbiaujančia įstaiga, teikti  kokybiškas socialines paslaugas Vilniaus miesto gyventojams ir efektyviai vykdyti jai deleguotas socialinės paramos funkcijas.

           Nakvynės namus sudaro 3 filialai:

Vilkpėdės g. 12 (170 vietų) – teikiamos bendrosios ir trumpalaikės socialinės globos paslaugos;

A. Kojelavičiaus g. 50 (40 vietų ir 60 vietų) – teikiamos bendrosios, laikino apnakvindinimo ir trumpalaikės socialinės globos paslaugos;

T. Kosciuškos g. (30 vietų) –  teikiamos bendrosios ir laikino apnakvindinimo paslaugos;

Socialinė tarnyba teikiamos informavimo, konsultavimo ir transporto paslaugos.

Vilniaus miesto nakvynės namų tikslas – suteikti laikiną prieglobstį ir integruoti socialiai pažeidžiamus asmenis į visuomenę, panaudojant efektyvias socialinės paramos priemones.

Įstaigos funkcijos:

1. Teikti bendrąsias socialines paslaugas:

–  informavimo;

– konsultavimo;

– tarpininkavimo ir atstovavimo;

– transporto organizavimo;

– socialines-kultūrines;

– asmens higienos ir priežiūros paslaugų organizavimo.

2. Teikti socialinės priežiūros paslaugas:

– laikino apnakvindinimo;

– socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo;

3. Teikti trumpalaikės socialinės globos paslaugas.

4. Organizuoti ir tvarkyti socialinių paslaugų gavėjų apskaitą.

5. Bendradarbiauti su valstybinėmis, savivaldybių ir nevyriausybinėmis organizacijomis bei kitomis įstaigomis ir organizacijomis, teikiančiomis socialines paslaugas.

6. Vykdyti Savivaldybės pavedimus socialinių paslaugų srityje bei spręsti kitus socialinių paslaugų klausimus.

Nakvynės namai teikia trumpalaikę socialinę globą – iki 6 mėn., šių paslaugų suteikimą sprendžia Trumpalaikės socialinės globos paslaugų skyrimo Vilniaus miesto nakvynės namuose komisija. Apnakvindinimo paslaugos suteikiamos visiems besikreipiantiems asmenims. Filiale ,,Sala“ socialiniai darbuotojai teikia paslaugas  asmenims apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotinių ar toksinių medžiagų. Į filialą ,,Sala“ klientai yra atvežami policijos, greitosios medicininės pagalbos arba ateina patys.

Nakvynės namų veikla grindžiama Lietuvos Respublikos teisės aktais, savininko sprendimais, Savivaldybės administracijos direktoriaus, departamento direktoriaus, Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymais ir Nakvynės namų nuostatais.

 II. FINANSAVIMAS

 2012 metų Nakvynės namų išlaidų suma  sudarė 2384,4 tūkst. Lt.  Iš jų: darbo užmokestis –1528,9 tūkst. Lt, socialiniam draudimu 473,3 tūkst. Lt.

Už paslaugas į biudžetą surinkta 200,0 tūkst. Lt.

 

III. SOCIALINĖS PASLAUGOS

             Pagrindinis Nakvynės namų tikslas – suteikti trumpalaikę socialinę globą. Tačiau nakvynės namuose suteikiamos buitinės – higieninės paslaugos (gyventojai aprūpinami patalyne, yra įrengti dušai, virtuvės), pirma medicininė pagalba, vykdomas socialinis darbas – klientui padedama spręsti socialines problemas.

Per 2012 m. buvo išspręstos šios klientų problemos:

1 lentelė

Eil.Nr. Paslaugos pavadinimas Iš viso

per metus1.Sutvarkyti asmens dokumentai792.Sutvarkyti dokumentai invalidumo grupei arba senatvės pensijai gauti373.Užregistruoti darbo biržoje734.Surastas gyvenamasis plotas525.Padėta įsidarbinti566.

Apgyvendinti ilgalaikės socialinės globos įstaigose

67.

Registruoti socialiniam būstui arba bendrabučiui gauti

428.Pagelbėta buityje9249.Patalpinta į gydymo ar slaugos įstaigą999.Organizuotas transportas11810.Nupirkta maisto produktų ir/ar medikamentų230

Socialiniai darbuotojai klientus konsultuoja individualiai, pagal darbo planus. Darbuotojas kartu su klientu aptaria kliento problemas, nustato tikslą, iškelia uždavinius bei jų sprendimo būdus, sudaromas kliento problemos sprendimo planas ir sutartis. Taip pat, vyksta darbas  grupėse. Organizuojami susirinkimai, diskusijos, šventiniai, teminiai, informaciniai renginiai. Nakvynės namuose 2012 m. buvo suorganizuoti 96  renginiai: Sausio 13-osios minėjimas, Lietuvos Valstybės atkūrimo diena, Motinos diena, Lapkričio 1-oji“, ,,Šventų Kalėdų belaukiant, ir kt.), ,,Kaip prašyti kito žmogaus pagalbos“, ,,Kaip reaguoti į nesėkmes“,  ,,Teigiamas savęs vertinimas ir jo reikšmė“, ,,Melas apie svarbius, kasdienius dalykus“, ,,Gero bendravimo pakopos“,  ,,Socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas“, ,,Žingsniai, kaip pasiekti užsibrėžto tikslo“, ,,Kiek kainuoja vaikas“, ,,Nepilnamečių apsauga nuo neigiamos įtakos“ir kt.

Nakvynės namų darbuotojų pagalba klientai įsigyja asmens dokumentus, registruojasi darbo biržoje, suranda  darbą, būstą, kreipiasi į AA grupes, narkologinius centrus,  sprendžia kitas socialines problemas. Darbuotojai rengia paskaitas, plėsdami klientų akiratį įvairiais jiems rūpimais klausimais, padeda ugdyti ir atgauti įgūdžius pasirūpinti savimi. .  Klientai raginami dalyvauti įvairiose projektinėse veiklos. Socialinis darbas apima ne tik konkretų darbą su klientu, bet ir su jo socialiniu tinklu. Neretai socialiniai darbuotojai kartu su klientu vyksta į įvairias institucijas, bendrauja su jų šeimomis, artimaisiais.

Nakvynės namuose vykdoma klientų sveikatos priežiūra bei ugdoma sveika gyvensena. Klientai siunčiami pasitikrinti sveikatos į gydymo įstaigas, rengiami informaciniai pranešimai sveikatingumo klausimais (,, Kaip įveikti psichologinę krizę“,  ,,Infekcinės žarnyno ligos“, ,,Skiepai. ligų profilaktika“, ,,Žalingų įpročių netoleravimas visuomenėje“, ,,Vaikų infekcinės ligos“, ,,Peršalimo ligos“,  ,,Gastritai, opaligės ir pan.“ ,,Prostatos susirgimai“, ,,Kaip atsispirti psichologiniam spaudimui“, ir kt.);

2012 m. buvo pasirašyta sutartis su asociacija DEMETRA, kuri vykdė nemokamą patikrinimą dėl susirgimo ŽIV/AIDS. Taip pat VšĮ Centro poliklinikos medicinos darbuotojai vykdydami programą ,,Ankstyvoji greita atviros plaučių tuberkuliozės diagnostikos padidintos rizikos asmenų tarpe tuberkuliozės plitimo prevencija Vilniaus mieste“ atliko gyventojų anketinę apklausą bei paėmė atkosimos medžiagos bandinius. Buvo nustatytas vienas atviros tuberkuliozės atvejis.

Ištisą parą dirba socialinių darbuotojų padėjėjai, kurie registruoja gyventojus, jų atvykimo – išvykimo laiką, išduoda raktus nuo kambario, palaiko tvarką Nakvynės namuose, renka informaciją ir teikia reikiamą pagalbą (pvz. greitosios med. pagalbos, policijos iškvietimas ir pan.).

            

2012 metais  prašymus gauti  bei pratęsti trumpalaikę socialinę globą Vilniaus miesto nakvynės namuose pateikė 440 asmenų, iš jų: 321 vyr. ir 119 mot. Trumpalaikės socialinės globos paslaugomis pasinaudojo 354 asmenys, iš jų: 236 vyr.,  91 mot. ir 27 vaikai.

Nakvynės namų klientų pasiskirstymas pagal amžių pateiktas 2 lentelėje:

2 lentelė

2012 m.

Rodiklio pavadinimas Iki 7 m 7-17m. 18-29m. 30-59m. 60-64m. 65-84m 85m. ir vyresni Iš viso
Vaikai iš socialinės rizikos

šeimų:216xxxxx27berniukai134xxxxx17mergaitės82xxxxx10Suaugusieji su negalia:xx251101 64vyraixx23981 50moterysxxx122x 14Senyvo(pensinio)amžiaus asmenysxxxx2241164vyraixxxx1125 36moterysxxxx1116128Rizikos grupės asmenys:xx331624199vyraixx251232–150moterysxx8392–49     Iš viso:  354

2012 m. apie 56,1 proc. nakvynės namų klientų sudarė darbingo amžiaus asmenys, apie 18,1 proc. – asmenys, turintys negalią, 18,1 proc. – senyvo amžiaus asmenys ir 8,6 proc. – vaikai.

Gyventojų pasiskirstymas pagal trukmę ir priežastys matosi 3 lentelėje:

3 lentelė

2012 m.

     Iš jų pagal gyvenimo trukmę
Iš viso iki 10 mėn. 1-3mėn. 4-6mėn. 6 mėn.ir
Iš jų mot. iš viso iš jų iki 3 parų daugiau
 Gyventojų skaičius

327

91

26

4

80

56

165

Asmenys, grįžę iš laisvės atėmimo vietų

23

3

6

6

11

asmenys, patyrę smurtą šeimoje

1

1

1

nepilnametės motinos iš probleminių šeimų
našlaičiai, neturintys būsto

6

1

1

4

1

nukentėjusieji nuo stichinių nelaimių
nukentėjusieji nuo prekybos žmonėmis  ir
priverstinės prostitucijos aukos
atvykę iš socialinės  reabilitacijos

14

3

2

4

1

7

grįžę ar deportuoti iš užsienio šalių
prieglobsčio L R prašantys užsieniečiai
prieglobstį gavę užsieniečiai
asmenys, neturintys būsto

278

82

23

4

64

48

143

Dėl kitų priežasčių (skyrybos)

50,5 proc. klientų nakvynės namų paslaugomis naudojasi ilgiau nei 6 mėn. Tai rodo, kad  numatytas 6 mėn. apgyvendinimo terminas yra  per trumpas klientų socialinių  problemų sprendimui.

Nakvynės namų filiale A. Kojelavičiaus g. 50 apnakvindinimo vietų buvo užimta 22746  šia paslauga pasinaudojo 359 asmenys, iš jų 65 mot.

Į filialą Sala asmenys atvežami policijos, greitosios medicininės pagalbos, socialinės tarnybos bei ateina patys. 2012 m. filiale buvo užimta 11265 vietų.  Apnakvindinimo paslaugų suteikimas filiale ,,Sala“ pateiktas 5 lentelėje:

5 lentelė

Metai IŠ VISO Pristatė policija

Pristatė GMP

Atėjo patys Pristatė socialinė tarnyba

Vyrų

Moterų

2012 m.

11265

5529

871

4722

156

9900

1365

 

2012 m. filiale Sala buvo užimta 775 vietomis  daugiau nei 2011 m. Per metus į filialą atėjo patys 204 asmenys, neturintys gyvenamosios vietos.

Socialinės tarnybos socialinis darbuotojas dirba  kartu su policijos pareigūnais. Jos tikslas yra informuoti ir konsultuoti Vilniaus miesto gatvėse išmaldos prašančius žmonės apie jiems priklausančias socialines paslaugas. Pagrindinis Socialinės tarnybos  maršrutas – tai reprezentacinės Vilniaus miesto gatvės ir aikštės, tačiau esant iškvietimams vykstama į kitus miesto rajonus. Socialinės tarnybos darbuotojo darbas pateiktas  lentelėje (žr. 6 lentelę).

                                                                                                                                               6 lentelė

 

Eil. Nr.

Paslaugos pavadinimas

Iškvietimai

 

 

 

 

 

I ketvirtis II  ketvirtis III ketvirtis IV ketvirtis Iš viso:

1.

Prevenciniai pokalbiai

207asm.

134 asm.

155 asm.

138 asm.

634 asm.

2.

Pristatyta į Nakvynės namų

filialą  A. Kojelavičiaus g. 50Iš viešojo transporto

Iš VPK

3 asm.

1 asm.

6 asm.

3 asm.

13 asm.

Socialinė tarnyba

36 asm.

25 asm.

15 asm.

19 asm.

95 asm.

3.

Pristatyta neblaivių,

 

išmaldos prašančių asmenų

į  Nakvynės namų filialą ,, Sala“Iš viešojo transporto

 

Iš VPK

15 asm.

21 asm.

40 asm.

49 asm.

125 asm.

Socialinė tarnyba

11 asm.

3 asm.

8 asm.

9 asm.

31 asm.

4.

Surašyta administracinių teisės pažeidimo  protokolų-aktųIš viešojo transporto

1 asm.

4 asm.

4 asm.

1 asm.

10 asm.

5.

Suteiktos transporto paslaugos

 

(nuvežta į gydymo įstaigas, pensionus, migracijos ir kt. tarnybas)Socialinė tarnyba

79 asm.

120 asm.

107 asm.

129 asm.

435 asm.

6.

Sulaikyta paieškomų asmenųSocialinė tarnyba

1 asm.

3 asm.

4 asm.

7.

Pristatyta į VšĮ Vilniaus odos ir veneros ligų centrą (Kauno g. 37/59)Iš viešojo transporto

 

Iš VPK     Socialinė tarnyba      Iš viso:

 

352 asm.

309 asm.

338 asm.343 asm.

1347asm.

 

 

 

2012 m. Nakvynės namai dalyvavo projekte VP1-1.3-SADM-02-K-03-061 ,,Vilniaus benamių integracija teikiant kompleksinę pagalbą“. Jame dalyvauja Nakvynės namų gyventojai. Jie dalyvavo mokymuose. Projekto dalyviams vyko motyvaciniai užsiėmimai, praktiniai mokymai.

 

IV. BENDRADARBIAVIMAS

 

Nakvynės namai bendradarbiaujama su įstaigomis teikiančiomis socialines paslaugas, policijos komisariatais, Vaikų teisių apsaugos tarnyba, Migracijos tarnyba, Vilniaus miesto darbo birža, slaugos ligoninėmis, priklausomybės ligų centru, psichiatrinėmis ligoninėmis, bei kitomis sveikatos įstaigomis, vaikų darželiais, mokyklomis, SOS vaikų kaimu, labdaringomis organizacijomis (Lietuvos Raudonojo Kryžiaus draugija, Maltos Ordino pagalbos tarnyba, Vilniaus arkivyskupija Caritas,Vilniaus bendruomenės centras), klientu šeimomis, artimaisiais, draugais, darbdaviais bei kitomis valstybinėmis bei nevyriausybinėmis organizacijomis. Bendradarbiauta su vyresniojo amžiaus žmonių asociacija, Vilniaus arkivyskupijos Caritu, VšĮ „Socialiniai paramos projektai“  vykdant projektus.  Taip pat vyksta glaudus bendradarbiavimas su visuomenės informavimo priemonėmis. 2012 m. duoti interviu interviu ,,Vilniaus diena“, ,,Lietuvos ryto televizijai, ,,Kurier Wilenski“, portalui ,,15 min.“, ,,Vakaro žinioms“, Alfa lt., Diena.lt, Info TV, BTV ir LNK televizijoms.  Nakvynės namų gyventojai pakviesti dalyvauti TV3 kanalo vykdomame projekte ,,Chorų karai“.

Nakvynės namuose atlieka praktiką bei apklausas universitetų studentai (Mykolo Romerio, Lietuvos Edukologijos universiteto).

 

V. PERSONALAS

 

Nakvynės namų veiklai vadovauja direktorius padedant pavaduotojai. Už  filialų veiklą atsako vedėjai.   2012 metais socialines paslaugas Nakvynės namų klientams teikė 45,5 etato užimantis socialiniai darbuotojai: vyresnieji socialiniai darbuotojai, socialiniai darbuotojai, socialinių darbuotojų padėjėjai. Iš jų nepilną darbo dieną dirbo 5 darbuotojai.

Nakvynės namų gyventojų sveikata rūpinasi  7 slaugytojos.

Administruojantį bei ūkio personalą (vyr. buhalteris, buhalteris, kasininkas, sekretorė, ūkio dalies vedėjas, valytojas, vairuotojas,  ir pan.) sudarė 12 etatų.

VI. PROBLEMOS

 

            Nakvynės namuose yra 60 vietų (A. Kojelavičiaus g. 50), kuriose teikiamos apnakvindinimo paslaugos. Šaltuoju metu laiku į 60-ies vietų salę ateina nakvoti iki 100 žmonių. Šios patalpos nėra pritaikytos dideliam  žmonių skaičiui. Žmonės guldomi ant grindų, įrengta ventiliacinė sistema nepajėgia ventiliuoti patalpų, dėl šilto vandens trūkumo ribotas žmonių skaičius gali išsimaudyti, vandens ir elektros išnaudojimas viršija sąmatoje nustatytas normas.

Apie 35 proc. Vilniaus miesto nakvynės namų gyventojų yra neįgalūs ar senatvės pensininkai, kurie turi įvairių sveikatos sutrikimų. Nakvynės namuose (Vilkpėdės g. 12) yra tik 20 vietų skirtų asmenims, turintiems neįgalumą. Jiems būna sudėtinga lipti laiptais, nepritaikyti gultai.

Apie 26 proc. senyvo amžiaus ir neįgalių asmenų, kuriems nustatomas ilgalaikės socialinės globos poreikis, naudojasi nakvynės namų paslaugomis. Šis procesas dažnai trunka ilgai. Todėl jiems tenka pakankamai ilgai gyventi šioje įstaigoje. Nakvynės namuose nepakankamai pritaikyta vietų neįgalumą turintiems asmenims. Pastaruoju metu padaugėjo sergančiųjų psichinėmis, fizinėmis ligomis, kuriems reikalinga nuolatinė priežiūra, pagalba tam skirtose institucijose. Neįgalūs, senyvo amžiaus benamiai ne visada turi galimybę gauti ilgalaikę socialinę globą institucijoje, todėl keliauja iš vienos įstaigos į kitą.

Nakvynės namuose nuo 2006 m. yra poreikis  apgyvendinti šeimas. Tačiau, Nakvynės namai nėra pritaikyti teikti paslaugas šeimoms. Tad, jos yra apgyvendinamos viename aukšte su kitais gyventojais ir naudojasi bendromis tualetų ir dušų patalpomis. Vilniaus miesto nakvynės namuose 2012 m. gyveno 18 šeimų, jose 27 vaikai.

Nakvynės namų gyventojams dažnai reikia suteikti apšvarinimo paslaugąs, jie serga pedikulioze. Nakvynės namuose ,,kovoti“ su šiomis problemomis nėra sąlygų, kadangi apšvarinimui nėra skirtų patalpų ir priemonių. Bendrojoje salėje nakvojantys asmenys turi galimybę nusiprausti duše, tačiau jį reikia remontuoti, įrengti papildomų vietų. Filiale Sala nėra įrengta dušo patalpų, kurios galėtų išsimaudyti asmenys, ateinantys nakvoti.

Socialinės tarnybos automobilis yra nusidėvėjęs, nepritaikytas vežti asmenų su negalia, vieno automobilio nepakanka, per ,,siauros“ kompetencijos komandos sudėtis.

Darbingo amžiaus žmonių socialinių problemų sprendimui neigiamą įtaką turėjo ekonominė krizė, klientams sunku susirasti darbą, susimokėti už nakvynės namuose teikiamas paslaugas. Be to šie asmenys turi žemą motyvacija dirbti bei yra priklausomi nuo alkoholio ar kitų medžiagų, ir nepripažįsta, kad tai yra jų pagrindinė problema.  Dėl šios priežasties klientai prarado darbo įgūdžius, atsakomybę, pasikeitė jų gyvenimo būdas. Tokiems klientams labai sunku siekti permainų. Todėl su tokiais klientais reikia dirbti ilgai, motyvuojant juos keistis. Be to, jie negali susirasti darbo, o jeigu susiranda, tai nemoka dirbti. Tokiems klientas reikia organizuoti užimtumą, kur galima būtų ugdyti darbo įgūdžius. Turime labai ribotas galimybes organizuojant  klientų užimtumą ir laisvalaikį. Manome, kad darbinio užimtumo centras padėtų spręsti šią problemą.

 

 

Direktorius                                                                                                 Edvardas Jablonskis

 

 

Komentarai išjungti.

Mūsų svetainė naudoja slapukus (angl. cookies). Šie slapukai naudojami statistikos ir rinkodaros tikslais. Jei Jūs sutinkate, kad šiems tikslams būtų naudojami slapukai, spauskite „Sutinku“ ir toliau naudokitės svetaine. Patinktys

Šie slapukai būtini sklandžiam svetainės darbui, jie nekaupia jokios konfidencialios informacijos, kurios pagalba būtų galima rinkti apie asmenį informaciją ir ją panaudoti.

Užverti